Přeskočit na hlavní obsah

RECENZE: Den co den - David Levithan

Ahoj! :)

Dnes jsem si pro vás připravila opět recenzi a to na knihu Den co den od Davida Levithana. Kniha patří do trilogie, což jsem zjistila až na konci knížky :D, ale osobně mi to vůbec nevadí, jelikož jsem si tento příběh opravdu zamilovala.. Takže jsem si hned po dočtení, rezervovala v knihovně další díl!

Autor: David Levithan
Nakladatelství: CooBoo
Počet stran: 342 stran
Rok vydání: 2013
Hodnocení: 10/10

Anotace:
Den co den jiné tělo.
Den co den jiný život.
Den co den zamilovaný do té samé dívky.

Každý den se probudíte v jiném těle,
každý den žijete život někoho jiného.
A tak platí jedna jediná zásada - vyhněte se tomu, aby si někdo všiml, že na jeden den přebýváte v těle někoho jiného, a nepleťte se do jeho života.
Vše je v pořádku až do rána, kdy se probudíte v těle Justina a zamilujete se do jeho přítelkyně Rhiannon. Od toho okamžiku všechna pravidla, podle nichž jste až do teď žili, přestávají platit.
Konečně se objevil někdo, s kým chcete být den co den.

Recenze:
Knížka, jak už sama anotace vypráví, je, ani vlastně nevíme, jestli o dívce nebo chlapci, každopádně autor hlavní postavy a jeho jednání, vyjadřuje spíše v mužském rodě :), který se den co den přemisťuje do těl jiných lidí. Buď se ráno probudí jako dívka, a nebo jako chlapec.. A takto to trvá již 16 let.
Jednoho dne se však probudí v těle Justina, přítele Rhiannon, do které se zamiluje :).. A jeho smysl života se najednou obrátí vzhůru nohama. Místo toho, aby dodržoval denní režim právě toho, ve kterém jeho duše sídlí, tak se snaží vyhledávat Rhiannon a za každou cenu má potřebu ji více poznávat, i když ví, že to k ničemu vést stejně nebude..
A jak to celé vůbec pokračuje? Svěří se někomu se svým problémem a zjistí proč se musí den co den stěhovat do jiných těl?
Ale teď už na můj utvořený názor na tuto knihu :) :
Celkově se mi styl psaní autora velice zamlouval, kniha byla díky tomu velmi čtivá. Také musím Davida pochválit za výborné vyjádření povah a vlastností jednotlivých postav, ve kterých se A (tak si říká naše hlavní postava, jelikož nemá žádné vlastní jméno :/) každé ráno probouzí. Výborně tam také předal jednu hlavní myšlenku, kterou nedokážu úplně slovy popsat, tak jak ji chápu a cítím, ale snad tím myslel, že bychom si měli vážit sebe samotného mnohem více, být vděční za to, že máme nějaké to místo tady na zemi, máme rodinu, přátelé a i když je v dnešní době ,,obal" našeho já dosti důležitý, tak přesto bychom se měli mít rádi (hmm.. zase selflove, ale tentokrát v mírnějším podání :D) a že to, co máme uvnitř sebe, nic jiného nenahradí a díky tomu jsme jedineční.. Pak je tam dále i více takových myšlenek :)
Celkově, to je snad zatím první kniha, u které jsem si musela pomocí lepících papírků, označovat jednotlivé části, které prostě mají tu hloubku :D.. Nebo je to prostě tím, že už jsem starší a příběh v knize nepobírám jen z té zábavné stránky, ale i také z té stránky druhé, kdy si máte uvědomit (aspoň u některých knih :D), co tím vším chtěl autor vlastně říci..
Kniha se mi tedy mooc líbila a proto dávám plný počet hvězdiček, 10/10!!!

Tím bych asi tenhle můj výjev raději ukončila. Vůbec nevím, jestli mám mít z recenze radost nebo ne, protože si myslím, že až si toto někdo přečte, tak si bude myslet, jaká je to probůh slátanina, ale přesto vám musím říct, že mi dal článek opravdu zabrat :D...
Takže pokud jste dočetli až sem, tak vám veeelice gratuluji! :)
A můžete mi i do komentářů napsat, jak se vám článek ne/líbil (vůbec se nebojte kritiky, budu ráda, za jakoukoli připomínku, co bych měla zlepšit, či omezit), jestli jste knihu Den co den také četli a jak se vám líbila :)..
Budu se na vás těšit zase příště a zatím si užívejte (opravdu těžce se to říká..) zbytek prázdnin!!! :)

S láskou Sarah